๐—ฆ๐—ฒ๐—ฟ๐—ถ๐—ผ๐˜‚๐˜€ ๐—š๐—ฎ๐—บ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฝ๐˜‚๐—ฏ๐—น๐—ถ๐—ฒ๐—ธ๐—ฒ ๐˜€๐—ฒ๐—ฐ๐˜๐—ผ๐—ฟ: ๐Ÿฑ ๐—ถ๐—ป๐—ป๐—ผ๐˜ƒ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ ๐˜๐—ผ๐—ฒ๐—ฝ๐—ฎ๐˜€๐˜€๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ฒ๐—ป

๐—ฆ๐—ฒ๐—ฟ๐—ถ๐—ผ๐˜‚๐˜€ ๐—š๐—ฎ๐—บ๐—ถ๐—ป๐—ด ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ฝ๐˜‚๐—ฏ๐—น๐—ถ๐—ฒ๐—ธ๐—ฒ ๐˜€๐—ฒ๐—ฐ๐˜๐—ผ๐—ฟ: ๐Ÿฑ ๐—ถ๐—ป๐—ป๐—ผ๐˜ƒ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐˜ƒ๐—ฒ ๐˜๐—ผ๐—ฒ๐—ฝ๐—ฎ๐˜€๐˜€๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ฒ๐—ป

Hoe bereid je organisaties voor op toekomstige uitdagingen? Serious gaming blijkt een krachtig instrument. Hier zijn 5 manieren waarop games de publieke sector versterken:

๐Ÿญ. ๐—ง๐—ฟ๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐˜€๐—ถ๐—ด๐—ป๐—ฎ๐—น๐—ฒ๐—ฟ๐—ฒ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ ๐—ด๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐˜€

Teams analyseren en verkennen maatschappelijke trends via interactieve scenario's. Denk aan foresight-games waarin beleidsmedewerkers toekomstige uitdagingen tackelen.

๐Ÿฎ. ๐—ช๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐˜ƒ๐—น๐—ผ๐—ฒ๐—ฟ๐—ด๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐˜€

Simulaties van dagelijkse praktijksituaties helpen teams om effectiever met knelpunten om te gaan. Van crisis-oefeningen tot het stroomlijnen van vergunningsprocessen.

๐Ÿฏ. ๐—–๐—ผ-๐—ฐ๐—ฟ๐—ฒ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ฒ ๐—ด๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐˜€V

Via design thinking en minihackathons ontwikkelen professionals samen nieuwe diensten. Perfect voor het vormgeven van bijvoorbeeld digitale burgerparticipatie.

๐Ÿฐ. ๐—ฆ๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ถ๐—ป๐—ด๐˜€๐—ด๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐˜€

Ketenpartners oefenen met eigenaarschap en besluitvorming in complexe situaties. Authentieke scenario's zoals "de minister belt" creรซren realistische handelingsdruk.

๐Ÿฑ. ๐—ฉ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฎ๐—ป๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ- ๐—ฒ๐—ป ๐—ฟ๐—ฒ๐—ณ๐—น๐—ฒ๐—ฐ๐˜๐—ถ๐—ฒ๐—ด๐—ฎ๐—บ๐—ฒ๐˜€

Deze games maken organisatiecultuur en leiderschap bespreekbaar. Ideaal bij fusies of ethische vraagstukken waar open reflectie cruciaal is.

#ministerievanseriousgaming #bestuurskunde #innovatie