๐— ๐—ถ๐—ฐ๐—ฟ๐—ผ-๐—ด๐—ฎ๐—บ๐—ถ๐—ณ๐—ถ๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ผ๐—ป!

๐— ๐—ถ๐—ฐ๐—ฟ๐—ผ-๐—ด๐—ฎ๐—บ๐—ถ๐—ณ๐—ถ๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ผ๐—ป!

I like it..

๐— ๐—ถ๐—ฐ๐—ฟ๐—ผ-๐—ด๐—ฎ๐—บ๐—ถ๐—ณ๐—ถ๐—ฐ๐—ฎ๐˜๐—ถ๐—ผ๐—ป!

Geen spelletjes 'ernaast', maar kleine spelmechanieken in het werk zelf. Korte, herhaalbare momenten met een duidelijk doel. Minuten, geen uren. Transparant, en gericht op รฉรฉn concrete stap in echt werk.

Vier formats die gewoon passen in je week

โ€ข ๐˜›๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฌ๐˜ฐ๐˜ฎ๐˜ด๐˜ต-๐˜ถ๐˜ถ๐˜ณ (maandelijks): 10 minuten scenario spelen (bijv. datalek, mediapiek), iedereen pitcht รฉรฉn interventie van 30 seconden. Je legt samen รฉรฉn no-regrets-actie vast voor morgen. Bonus voor de winnaar: kies het volgende scenario รณf ruil รฉรฉn rol. Nooit beide.

โ€ข ๐˜›๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜—๐˜ช๐˜ต๐˜ค๐˜ฉ (wekelijks): iedereen brengt รฉรฉn signaal. Pitch in twee zinnen: waarom dit telt en wat we nu proberen. Stemmen, twee ideeรซn door, volgende week korte terugkoppeling. Meet: hoeveel signalen leiden tot een mini-experiment.

โ€ข ๐˜š๐˜ต๐˜ข๐˜ณ๐˜ต๐˜˜๐˜ถ๐˜ช๐˜ป (๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜จ๐˜ด๐˜ต๐˜ข๐˜ณ๐˜ต): 5 vragen of 1 casus. Ronde 1: snelheid op juist. Ronde 2: beste onderbouwing in 1 minuut. Ronde 3: herhaal de kern. Teamscore, geen individuele ranglijsten. Kies รฉรฉn concrete vervolgactie.

โ€ข ๐˜‹๐˜ช๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ฎ๐˜ข๐˜Š๐˜ข๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ด (10โ€“15 ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ฏ): organisatie-specifieke ethische dilemmaโ€™s. Je waardeert de redenering, niet de persoon. De beste wordt een โ€˜practice hintโ€™ die je terugvindt in FAQโ€™s of werkinstructies. Meet: hoeveel hints landen รฉn verbeteren first-time-right.

Door spelmechanieken slim te verweven in bestaande ritmes, koppel je leren, besluitvaardigheid en uitvoering. Licht, veilig, maar ook: meetbaar!


#bestuurskundigespellen #ministerievanseriousgaming